-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:8141 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

خوردن ميوه از شاخههاي رو به كوچهي باغي كه نميدانيم صاحب آن راضي است، چگونه است؟

پاسخ مسئله فوق بين مراجع تقليد اختلافي است. برخي از جمله امام خميني خوردن آن را جايز ميدانند. ايشان ميفرمايد: اگر درخت ميوه سر راه رهگذر قرار داشته باشد، ميتواند در حال عبور از خيابان، از ميوه آن درخت براي خوردن در همان جا استفاده كند، به شرط آنكه از حدّ سيري و احتياج تجاوز

نكند. از جمله كساني كه جايز نميدانند آيةالله فاضل است كه ميفرمايد: حق الماره حق العبور را امام خميني، استفتائات، ج 2، ص 11، 5، س 19.

تجويز نميكنم. لذا مصرف آنها جايز نيست مگر در مواردي كه احراز شود مالك از آنها اعراض كرده است.

آية الله فاضل، جامع المسائل، ج 1، ص 385، س 1376.

بنابراين بايد ديد مرجع تقليد حضرت عالي كيست تا طبق آن عمل كنيد.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.